© Lopendezaak Website Design. All Rights Reserved.

Welkom! - extra rustige start:
Dit schema is hoofdzakelijk bedoeld voor mensen, die al zeer geruime tijd niet gesport hebben of op latere leeftijd voor het eerst gaan hardlopen. Het onderstaande schema zorgt ervoor dat je met name in het begin rustiger opbouwt, voordat je instapt in Welkom!.

Week 1:

Training 1: 10 x 30 sec. joggen - dan 5 minuten wandelen
Training 2: 10 x 30 sec. joggen - dan 4 minuten wandelen

Week 2:

Training 1: 10 x 45 sec. joggen - dan 4 minuten wandelen
Training 2: 10 x 45 sec. joggen - dan 3 minuten wandelen

Week 3:

Training 1: 8 x 1 min. joggen - dan 3 minuten wandelen
Training 2: 10 x 1 min. joggen - dan 3 minuten wandelen

Week 4:

Training 1: 8 x 1.15 min. joggen - dan 3 minuten wandelen
Training 2: 8 x 1.30 min. joggen - dan 3 minuten wandelen

Elke training begin je met 5 minuten stevig wandelen en sluit je af met 5 minuten stevig wandelen. Dit zijn de warming-up en cooling-down.

Tempo: het joggen dient zeer rustig te gaan (net iets boven wandelsnelheid). De pezen en botten hebben tijd nodig om aan het rennen te wennen. Informeer hier als je nog vragen hebt.